برگزاری نشست خبری سرپرست دانشگاه با خبرگزاری ها برگزاری نشست خبری سرپرست دانشگاه با خبرگزاری ها

 | تاریخ ارسال: 1397/1/27 | 
روز یکشنبه  مورخ 26/1/97 نشست خبری با حضور آقایان دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم سرپرست محترم دانشگاه دکتر کیوانی معاون محترم آموزشی ، دکتر شقاقی مدیر محترم حوزه ریاست و روابط عمومی با خبرگزاری ها و روزنامه نگاران مختلف برگزار شد. در این نشست که با هدف تبیین برنامه های یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی و هم اندیشی با اصحاب رسانه انجام شد آقای دکتر نوه ابراهیم در ابتدا به معرفی دانشگاه خوارزمی و سابقه فعالیت این دانشگاه به عنوان اولین نهاد آموزش عالی در ایران پرداخت و گفت:
دانشگاه خوارزمی در سال 1297 به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی کشور تاسیس شده که در کشاکش روزگار ماموریت‌های ویژه‌ای را انجام داده است و مشاهیر به نامی را تربیت کرده است.
ایشان گفت: این دانشگاه، پیشتر رسالت تربیت معلمی را بر عهده داشت اما از سال 90 و 91 شورای عالی انقلاب فرهنگی نام دانشگاه را از «تربیت معلم» به «خوارزمی» تغییر داد و به عنوان دانشگاه جامع فعالیت می نماید
سپس افزود: دانشگاه خوارزمی دارای 15 دانشکده، 500 عضو هیات علمی و 370 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی است و در مجموع 13 هزار و 245 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که از این تعداد، 130 دانشجو از دیگر ملیت ها هستند.

در ادامه دکتر نوه ابراهیم عنوان کرد: در سطح بین‌المللی نیز دانشگاه خوارزمی فعالیت‌های چشمگیری داشته است و این دانشگاه به عنوان هماهنگ کننده ملی با دانشگاه های کشور اتریش انتخاب شده است و اعتبارات قابل توجهی برای این طرح‌ها به ما تخصیص داده‌اند.
سپس ایشان به اهم دستاوردهای دانشگاه طی سالهای اخیر  از جمله:
 رشد فعالیت­های بین­المللی دانشگاه- آغاز تعاملات علمی با چندین دانشگاه اروپایی و آسیایی- مسئولیت هماهنگی با دانشگاههای اتریش و مدیریت و راهبری پروژه­های مشترک -راه اندازی دوره پلاسما پزشکی در کشور برای اولین بار در دانشگاه خوارزمی -توسعه مرکز رشد و شرکت­های دانش­بنیان -آغاز عملیات اجرایی احداث شهر سلول بنیادی- انعقاد قرارداد انجام پژوهش­های کاربردی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران- قرار گرفتن دانشگاه در بین 16 دانشگاه برتر کشور- رشد قابل توجه در تعداد تولیدات علمی از دو منظر کمی و کیفی - انعقاد تفاهم­نامه­های همکاری متعدد با دستگاههای اجرایی- اجرای طرح جامع بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه برای اولین بار-تدوین و اجرای نقشه راه پژوهشی در دانشگاه و ایجاد هسته های پژوهشی- اجرای طرح 2020 در دانشگاه:20 مهارت در 20 سالگی در حوزه کارافرینی -ماموریت گرایی دانشگاه در زمینه 9 حوزه تخصصی و ویژه ، اشاره نمود.
 
 در انتها ایشان گفت: ما امسال وارد یکصدمین سال فعالیت خود به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی کشور می شویم و در همین راستا، برنامه های متنوعی برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشن و معرفی دانشگاه خوارزمی داریم  در همین راستا روز چهارم اردیبهشت کنفرانس حکیم خوارزمی با دعوت از شخصیت های برجسته رشته ریاضیات از آلمان و هلند در  تهران برگزار می شود.
در ضمن ایشان افزود برنامه های دیگری از جمله:
رونمایی از کتاب تاریخ دانشگاه- رونمایی از کتاب حکیم خوارزمی- رونمایی از تندیس بزرگ حکیم خوارزمی و سردیس 5 تن از شخصیت های بزرگ دانشگاه- تاسیس باشگاه 1919 با مشارکت دانشگاههای بین المللی با قدمت 100 ساله- برگزاری کنگره حکیم خوارزمی- بازگشایی ساختمان میراثی پروین اعتصامی با حضور شخصیت های علمی و اجرایی- رونمایی از سرود دانشگاه خوارزمی - برنامه های متنوع ورزشی مصادف با یکصدمین سال- اجرای برنامه روز بین المللی شدن دانشگاه- برپایی تجمع بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاه به مناسبت یکصدمین سال نیز، خواهیم داشت.
در ادامه آقای دکتر کیوانی معاون اموزشی دانشگاه گفت: پایه‌گذاران علوم مختلف در کشور از دانشگاه خوارزمی بودند و امروز این دانشگاه در رشته‌های مختلفی فعال است که امسال یکصدمین سال تاسیس دانشگاه را جشن می‌گیریم.
وی افزود: رتبه‌های برتر که به دانشگاه جذب می‌شوند از تسهیلات خاصی برخوردار هستند و باشگاه دانشجویان ممتاز نیز برای کمک به دانشجویان در المپیادها راه‌اندازی شده است.
وی از توسعه رشته‌های میان رشته‌ای خبر داد و گفت: رشته مهندسی نفت،‌اقتصاد انرژی و رشته‌هایی در زمینه علوم شناختی و مسائل اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.
در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه و مسئولان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8322 بار   |   دفعات چاپ: 873 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر