امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشکده کاربردی بلایای طبیعی دانشگاه خوارزمی با یونسکو

 | تاریخ ارسال: 1403/1/18 | 
نظر به اهمیت بهره برداری از تجربیات بین المللی در مدیریت بلایای طبیعی در سایر کشورها و به منظور افزایش تعاملات بین المللی، پژوهشکده کاربردی بلایای طبیعی و مدیریت ریسک دانشگاه خوارزمی موفق به امضای تفاهم­نامه با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد مشهور به یونسکو شده است.
این تفاهم نامه که گامی مهم در جهت بهبود تعاملات علمی-تخصصی بین المللی دانشگاه خوارزمی در ارتباط با تاب‌آوری در مواجهه با بلایای طبیعی است؛ در روز ۱۶ اسفند سال ۱۴۰۲ توسط آقای دکتر علی حسن بیگی ریاست محترم دانشگاه خوارزمی، امضا و منعقد گردید. در این تفاهم‌­نامه، ایجاد کرسی یونسکو در "آموزش کاهش خطر بلایا و تاب‌آوری" مورد تصویب و موافقت قرار گرفت.
تاسیس کرسی آموزش کاهش خطر بلایا و تاب­‌آوری یونسکو در دانشگاه خوارزمی، نقطه عطفی در توسعه همکاری‌های بین المللی برای کاهش خطرات مستقیم و غیرمستقیم بلایای طبیعی است که نویدبخش ارتقای دانشگاه در این زمینه در سطحی جهانی است. با این توافق، جامعه دانشگاهی خوارزمی، اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان، به شبکه بین‌رشته‌ای وسیعی با بیش از هزارن نفر دانش‌پژوهان و پژوهشگران در سراسر جهان دسترسی می‌یابند. این شبکه یکپارچه به منظور تسریع پیشرفت علمی، تشویق توزیع دانش و تقویت برنامه‌های آموزشی طراحی شده است که در رسیدگی به مسائل متعددی که بلایای طبیعی با آن مواجه هستند، مناسب می‌باشد.
امید است ایجاد کرسی "آموزش کاهش خطر بلایا و تاب‌آوری" همراه با تجربیات پژوهشکده کاربردی بلایای طبیعی موجب برکات و نتایج مشهودی در سطح ملی، منطقه­ای و بین المللی گردد. دفتر بین الملل دانشگاه این موفقیت را به هیات رئیسه دانشگاه و نیز همکاران پژوهشکده کاربردی بلایای طبیعی و مدیریت ریسک و ریاست محترم آن جناب آقای دکتر محمود فاطمی عقدا  تبریک عرض می کند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 620 بار   |   دفعات چاپ: 17 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر